Schoolsport

Schoolsportvereniging Katendrecht 2017-2018.
Katendrecht is een Rotterdamse wijk waar geen sportverenigingen waren gevestigd . Om kinderen toch de mogelijkheid te bieden bij een vereniging te sporten, is in januari 2006 in Katendrecht de eerste officiële schoolsportvereniging van Rotterdam gestart. Kinderen van de basisscholen de Globetrotter en de Schalm ( en anderen)  kunnen nu lid worden van “Schoolsportvereniging Katendrecht”.

Het principe van de schoolsportvereniging is: als een kind niet naar de sportvereniging kan komen, dan komt de vereniging naar het kind toe. In een gymzaal of op een veldje bij de school geven de verenigingen de kinderen dan training. Als de kinderen de sport vervolgens enigszins onder de knie hebben, gaan ze in het weekend bij de sportvereniging deelnemen aan de officiële competitie. Zo zijn er inmiddels meer dan 270 kinderen wekelijks aan het sporten op de Kaap !
Voor ouders met een uitkering van de Sociale Dienst of een inkomen uit loon dat daar iets boven ligt, kunnen de sportkosten (contributies ! geen materialen) vaak worden vergoed door het Jeugdsportfonds. Komt u daarvoor wel tijdig naar de school om die aanvraag te doen. Dit geldt overigens ook voor de aanvragen voor Jeugdcultuurfonds voor bv muzieklessen of theatherlessen.

Voor informatie over de schoolsportvereniging Katendrecht  en Hillesluis kunt u contact opnemen met Edwin Huvermann (do) of Louise Vleugel (di).

Voor alle informatie en trainingstijden en websites zie folder "Kom je ook spelen" die uw kind heeft meegekregen of kom een exemplaar op school halen.